Styczeń 2014. Konferencje, szkolenia… czyli człowiek uczy się przez całe życie!

dodano: 27. styczeń 2014

Ostatnio uczestniczyłam w dwóch bardzo istotnych z punktu widzenia mojego zawodu wydarzeniach.  Jednym z nich były warsztaty zorganizowane przez Instytut Mikroekologii w Poznaniu i dotyczyły nowoczesnej diagnostyki zaburzeń mikroflory jelitowej oraz alergii i nietolerancji pokarmowej. Na warsztatach omawiano przyczyny wielu chorób, u podłoża których leży zdrowa żywność. Mówimy tu o takich chorobach jak: Hashimoto, zespół jelita nadwrażliwego, wzdęcia, nadciśnienie, cukrzyca typu 2, nadwaga i otyłość, migreny, ADHD, PCOS, choroby stawów, trądzik. Brzmi paradoksalnie? Przyczyną takiego stanu rzeczy jest alergia pokarmowa typu III zwana „niewidoczną” lub ukrytą. Identyfikacja  alergii IgG – zależnej jest dość trudna, gdyż objawy nie występują bezpośrednio po zjedzeniu. Większość chorych nie zdaje sobie sprawy, że choruje. Instytut jako jedyna jednostka w Polce wykonuje specjalistyczne certyfikowane testy na alergię pokarmową typu III, które niebawem pojawią się także w mojej ofercie. Na rynku znajduje się wiele podobnych testów, jednak nie posiadają one badań klinicznych a pod uwagę biorą zbyt mało czynników alergizujących.

Drugim była Konferencja Fit-Medical Forum 2014 w Hotelu Sheraton Poznaniu – tu zostało poruszone wiele ciekawych tematów związanych z właściwym odżywianiem suplementami sporcie. Zacne grono Profesorów i Doktorów przedstawiło swoje poglądy i wyniki badań nad kwestiami żywienia w sporcie. Patronat medialny nad wydarzeniami miało m.in. Czasopismo specjalistyczne o żywieniu i żywności Food Forum.

Obrazy newsów: fitmedical.jpg

Obrazy newsów: fitmedi.jpg Obrazy newsów: im.jpg